Адреса: вул. Свободи, 87, смт Білозерка
Білозерського району Херсонської області, 75000
Графік роботи: Понеділок - Четвер: 08:00 - 17:00.
П’ятниця: 08:00 - 15:45. Вихідні: Субота, Неділя 

тел.: (05547) 3-38-84
e-mail: bra-biloz@khoda.gov.ua

Корисна інформація для початківців та підприємців

До уваги суб’єктів господарювання!
аїни прийняв постанову від 7 червня 2017 року № 394 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою скасовано державне регулювання цін на продовольчі товари та послуги на ринках.

Зокрема, з 1 липня 2017 року скасовується державне регулювання на ряд товарів і послуг, а саме:

п.3 - граничні рівні рентабельності та торговельні надбавки на дитяче харчування;

п.4 - розмір плати за послуги, які надаються медичними витверезниками при органах внутрішніх справ громадянам у нетверезому стані;

п.7 - тарифи на інвентаризацію нерухомого майна, на оформлення прав власності на об'єкти нерухомого майна та реєстрацію таких прав, при цьому розмір плати за виготовлення бланків та видачу свідоцтв про право власності на житлове (житлові) приміщення у гуртожитку не може перевищувати десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

п.28 - граничні розміри плати за послуги, що надаються у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів; граничні рівні цін, нормативи рентабельності (у розмірі не вище 20 відсотків) за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів;

п.29 - граничні торговельні (постачальницько-збутові) надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) на борошно, хліб, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, олію соняшникову, яйця курячі не вище 15 відсотків без урахування витрат з їх транспортування у міжміському сполученні;

п.36 - граничні торговельні надбавки на рівні не вище 10 відсотків конкурсної ціни на м'ясо, реалізоване з державного резерву відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2005 р. N 266 ( 266-2005-п ) "Про порядок реалізації м'яса з державного резерву";

п.37 - граничні рівні рентабельності виробництва борошна пшеничного вищого, першого і другого сорту, борошна житнього обдирного, хліба вагою більш як 500 грамів з борошна пшеничного вищого, першого і другого сорту та їх суміші, борошна житнього та суміші борошна пшеничного та житнього простої рецептури (борошно, дріжджі, сіль, вода) без додавання цукру, жиру, інших наповнювачів, а також хліб і хлібобулочні вироби для діабетиків;

п.38 - оптово-відпускні ціни на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, крупи гречані, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко коров'яче питне (пастеризоване, фасоване у плівку), сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію соняшниковушляхом декларування їх зміни;

п.40 - граничний розмір плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків) громадян України, осіб без громадянства та іноземців, які займають приміщення, що знаходяться у спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних відносинах;

п.41 - граничні рівні рентабельності пакування (фасування) продовольчих товарів, щодо яких запроваджено державне регулювання цін, без урахування вартості сировини не вище ніж 10 відсотків.

Разом з тим, визнано такими, що втратили чинність відповідні акти Кабінету Міністрів України, та внесено зміни до ряду постанов.

Головна мета цих змін - зниження адміністративного тиску на бізнес, усунення надмірного втручання держави в економічні процеси, розвиток конкуренції та дебюрократизація (дерегуляція) у сфері ціноутворення. Рішення Уряду спростить процедуру зміни цін залежно від цінових коливань ринку, що дозволить виробникам швидше реагувати на зміни кон’юктури.

Постанова КМУ від 07.06.2017 № 394

 

  Надання інформаційних послуг суб’єктам малого і середнього підприємництва проводиться через «гарячу ліню» інформаційної служби  з питань підприємництва при Департаменті економічного розвитку та торгівлі облдержадміністрації за телефоном  (0552) 22 57 34

 

ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ

Спосіб подачі документів

Органи державної реєстрації

Документи, необхідні для державної реєстрації

Строки державної реєстрації

Інформаційний обмін

 

ПРОГРАМА ДІЛОВИХ КОНСУЛЬТАТИВНИХ ПОСЛУГ

ЄББР в Україні  надає гранти малим та середнім підприємствам

  Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) пропонує гранти малим та середнім підприємствам для зростання їх бізнесу.
ЄБРР (www.ebrd.com),  власниками якого є 64 країни та дві міждержавні організації, підтримує розвиток ринкової економіки і демократії. Він надає грантову підтримку малому та середньому бізнесу в Україні з 2010 року. ЄБРР допомогає підприємствам залучати висококваліфікованих консультантів, які здатні якісно трансформувати їх бізнес, і надає гранти (безповоротню фінансову допомогу) для часткової оплати послуг консультантів. Фінансування надає Європейський Союз та країни-донори. 
  Результати проектів, профінансованих ЄБРР, через рік після їх завершення: 25% українських малих і середніх підприємств збільшили  дохід на 62%, 22% - збільшили продуктивність на 41%, 15% – розширили асортимент продукції, 13% - залучили фінансування в середньому на 630 тис. євро кожне.
  Які малі та середні підприємства можуть отримати грант ЄБРР
  • Штат - до 250 працівників
  • Приватна власність, в якій  більше ніж 50% належить громадянам України
  • Період діяльності підприємства не менше двох років
  • Гарна ділова репутація
  • Позитивна динаміка розвитку та потреба в залученні консультанта
  • Сектори: всі, крім фінансового, страхового, тютюнового, ігрового, міцних алкогольних напоїв, військово-промислового.
  Гранти надаються на такі види консультацій:
  • Стратегія
  • Маркетинг
  • Бізнес-планування
  • Організаційна і операційна діяльність
  • Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій
  • Інженерно-технічні рішення
  • Впровадження стандартів серії ISO та інших галузевих стандартів
  • Фінансовий аналіз та планування, перехід на МСФЗ
  • Енергоефективність та екологічний менеджмент та ін.
  Для отримання більш детальної інформації зв’яжіться з Групою підтримки малого бізнесу ЄБРР в Україні:
вул. Немировича-Данченка, 16, м. Київ, 01133, Україна
тел.: +38 044 277 1145, факс +38 044 277 1160
e-mail  knowhowukraine@ebrd.com,  www.ebrd.com/knowhow
LinkedIn linkd.in/PvVlht
Facebook fb.com/ebrdbasukraine

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
 
Газета «Інтерактивна бухгалтерія»

 

КЛАСТЕРИЗАЦІЯ
  Кластеризація є загальновизнаним феноменом у сучасній світовій економіці. Організація промислового розвитку ООН (ЮНІДО), яка в рамках системи об’єднаних націй відповідає за формування в світі ефективної і прогресивної виробничої системи, визначає кластер, як локальну агломерацію підприємств, що виробляють і реалізують певний асортимент пов’язаної або взаємодоповнюючої продукції у рамках окремого промислового сектора або субсектора.
  Кластери є новітнім типом просторової регіональної організації виробництва й ринків та функціональним ланцюгом створення доданої вартості. Кластери забезпечують одночасно горизонтальну конкуренцію і вертикальну кооперацію, оскільки виробничі процеси проходять серед різних економічних суб’єктів і протікають у різних вимірах. Простим прикладом кластерної організації виробництва є створене на території індійського південного штату Таміл Наду (в Тірупурі) виробництво трикотажних виробів. Сформований у невеликому географічному регіоні кластер об’єднав понад 7 тис. підприємств, що займаються в’язанням, чистовою обробкою тканин, фарбуванням, відбілюванням, набиванням малюнку на вироби і т.д. Кластер об’єднав виробників одягу, панчішних виробів, комерційні компанії, експортерів, виробників та постачальників спеціалізованих пристроїв та обладнання, а також ниток, ґудзиків, еластичної тканини, бірок, пакувальних мішків та матеріалів. До того ж, кластер постійно проводить маркетингові дослідження національного і світового ринків трикотажних виробів, здійснює пошук інвестицій для модернізації виробничих потужностей, підвищення кваліфікації робочої сили, оздоблювальних технологій, а також інноваційності як у відносинах між підприємствами-учасниками, так і в модернізації виробничих процесів.
  Більш масштабними прикладами кластеризації є формування в 1960-1980 рр. індустріальних округів у Північній Італії («Третя Італія»), орієнтованих на виробництво традиційних побутових виробів, металообробних та металургійних кластерів у деяких землях Німеччини та Швейцарії, високотехнологічних кластерів у Силіконовій Долині та по автомагістралі 128 в США. Вже в 90-ті роки ХХ ст. кластери набули широкого визнання у багатьох країнах світу як важливий інструмент стимулювання продуктивності та інноваційних можливостей підприємств, а також у створенні нових суб’єктів підприємництва. У цей період більшість промислово розвинених країн світу сформувати у своїх національних економіках сотні й тисячі кластерних структур. Більшість розвинених країн світу впроваджують національні й регіональні програми формування та розвитку мереж і кластерів на основі господарської взаємодії й кооперації мікро, - малих і середніх підприємств.
  Найбільших успіхів у сфері кластеризації національних економік у Західній Європі досягли північно-європейські та скандинавські країни, Великобританія, Австрія, Німеччина, Іспанія, Португалія, а в останні роки Словенія й Угорщина. В більшості країн ЄС політика підвищення національної конкурентоспроможності пов’язується з розробкою кластерних стратегій. Протягом останнього десятиліття декілька країн, регіонів ЄС впровадили як національні, так і регіональні плани розвитку на основі кластерів. Кластерні ініціативи розроблені у Північній Америці (на рівні штатів і провінцій у США і Канаді), країнах Європейського Союзу (Бельгії, Данії, Фінляндії, Франції, Німеччині, Греції, Ірландії, Італії, Нідерландах, Іспанії та Сполученому Королівстві). Уряди цих держав зосереджують зусилля на підтримці існуючих кластерів і створенні нових кооперативних мереж підприємств. При цьому, держава не лише сприяє формуванню кластерів, але й стає координатором-учасником кластерних мереж. Не зважаючи на світові тенденції й виклики, Україна суттєво відстає у темпах і масштабах кластеризації господарського виробництва, що унеможливлює використання додаткових ресурсів розвитку підприємництва, створення нових робочих місць, підвищення конкурентоспроможності регіональних господарських комплексів.
  За результатами аналізу за методом інформаційних карт, у рамках державної/муніципальної підтримки промислові кластери створено лише в Рівненській (1), Івано-Франківській (1), Дніпропетровській (2), Донецькій (1), Харківській (5 – у стані створення) областях. Як свідчить міжнародний досвід, регіональні й місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування можуть суттєво сприяти кластеризації у рамках регіональних і місцевих виробничих відносин або, навпаки, проводити політику декластеризації.
 
БЕНЧМАРКІНГ
  Подібно до спортсмена, який повинен постійно покращувати свої показники, щоб залишатися на п'єдесталі, кожний бізнес, щоб зберегти конкурентоспроможність, повинен постійно вдосконалювати свої характеристики. У сьогоднішніх умовах глобальної конкуренції, що дедалі посилюється, навіть ринковий лідер не може собі дозволити "спочивати на лаврах". Одним з найефективніших інструментів, що дає можливість підприємству постійно нарощувати продуктивність, покращувати якість своєї роботи, бути попереду конкурентів, є бенчмаркінг. Бенчмаркінг використовується як важіль, здатний зламати закостенілу структуру організації, стиль ведення бізнесу, орієнтуючись, зокрема, на кращі результати інших підприємств.
  Поняття "бенчмаркінг" вперше з'явилося в 1972 році в Інституті стратегічного планування Кембриджу під час дослідницької діяльності консалтингової групи PIMS. Тоді був сформульований основний принцип бенчмаркінгу: "для того щоб знайти ефективне рішення в сфері конкуренції, необхідно знати кращий досвід інших підприємств, які досягли успіху у подібних умовах". Першим практичним застосуванням теорії бенчмаркінгу став проект компанії Ксерокс щодо порівняння якості виробленої нею продукції із успішнішими на той час японськими аналогами ("Бенчмаркінг конкурентоздатності").
  Приклад . Клієнт — спільне підприємство, виробник будівельного інструменту. Однією з проблем, виявлених консультантами на етапі діагностики роботи компанії, була неефективна організація роботи з дилерами. Ця проблема, виявлена внаслідок аналізу фокус-групи з дилерів підприємства, полягала в тому, що підприємство не дотримувалося продуманої, єдиної для всіх дилерів політики продажу. Реалізація продукції здійснювалася як дилерами підприємства, так і власним маркетинговим підрозділом. Консультанти запропонували трансформувати процес управління продажами через дилерську мережу на основі інформації про організацію ідентичного процесу у конкурентів, частку ринку яких підприємство планувало завоювати. Основні його принципи – здійснення заходів щодо просування продукції разом із дилерами, запровадження гнучкої системи знижок для дилерів, поступова відмова від реалізації продукції підприємством безпосередньо кінцевим споживачам.
 
ЛІЗИНГ
  Лізинг — це операція, в якій одна сторона (лізингодавець) передає іншій стороні (лізингоотримувач) на визначений період і за встановлену плату в користування Предмет лізингу, що належить лізингодавцю по праву власності.
  Лізинг — це зручний і вигідний спосіб фінансування для компаній, що бажають відновити свій автопарк, придбати спецтехніку чи обладнання з мінімальними початковими витратами. Ви заощадите кошти і в найкоротші терміни отримаєте нові основні фонди. Крім того, отримуючи об’єкт у фінансовий лізинг, Ви збільшуєте відповідну групу основних фондів. При цьому нарахована амортизація зменшує податок на прибуток. Для фізичних осіб фінансовий лізинг – це альтернатива кредиту.
  Існує два основнi види лізингу: оперативний та фінансовий лізинг. 
  Фінансовий лізинг — це угода, при якій повна вартість обладнання сплачується протягом всього строку лізингу (який законодавчо визначений не менш одного року). Таким чином, фінансовий лізинг, як правило, означає придбання обладнання у власність в кінці строку користування таким обладнанням.
  При оперативному лізингу термін договору значно менше строку корисного використання об’єкта лізингу. Після закінчення терміну договору об’єкт лізингу або повертається лізингодавцю і може бути переданий в лізинг повторно, або викуповується лізингоодержувачем за залишковою вартістю.
 
ФРАНЧАЙЗИНГ
  Франчайзинг - це така організація бізнесу, за якою компанія (франчайзер) передає певній людині чи компанії (франчайзі) право на продаж продукту і послуг цієї компанії. Франчайзі зобов'язується продавати цей продукт чи послуги по заздалегідь визначених законах і правилах ведення бізнесу, що встановлює франчайзер. В обмін на здійснення всіх цих правил франчайзі одержує дозвіл використовувати ім'я компанії, її репутацію (гудвіл), продукт та послуги, маркетингові технології, експертизу, і механізми підтримки.
  Таким чином, виконання вимог франчайзера не є недоліком, навпаки, дотримання правил означає, що франчайзі має прекрасну можливість отримати прибуток. Щоб одержати такі права, франчайзі робить первісний внесок франчайзеру, а потім виплачує щомісячні внески. Це свого роду оренда, тому що франчайзі ніколи не стає повним власником товарного знаку, а лише має право використовувати товарний знак на період виплати щомісячних внесків. Суми цих внесків обмовляються в франчайзінговому договорі і є предметом переговорів. Франчайзінговий пакет (повна система ведення бізнесу, передана франчайзі) дозволяє відповідному підприємцю вести свій бізнес успішно, навіть не маючи попереднього досвіду, чи знань навчання в даній галузі.
  Для компаній франчайзинг - це спосіб поширення бізнесу. Для підприємців франчайзинг - це один з шляхів стати власником бізнесу. На зростаючих ринках, таких як Україна, франчайзинг є  швидким способом навчання підприємців практичним стандартам, що необхідні, щоб вести прибутковий бізнес.
  Франчайзинг - свого роду симбіоз “великого” і “малого” бізнесу. Таке з'єднання являє собою союз, де з однієї сторони є енергія і зобов'язання окремого підприємця, а з іншої сторони є ресурси, комерційна міць і величезний досвід великої компанії. Якщо все це з'єднати, то ми одержимо енергію, відповідальність, силу, ресурси і досвід - виграшну комбінацію з величезними шансами на успіх! Підприємці усього світу знають франчайзинг як безпечний спосіб, щоб:
- Допомагати людині вести бізнес самостійно, але не бути в ньому самотнім;
- Допомагати компаніям ефективно розширюватися, не несучи великих витрат на створення і підтримку масивного адміністративного комплексу і не випробуючи труднощів у керуванні широкою мережею корпоративних підприємств;
- Допомогти компаніям перетворити свою існуючу мережу в ефективно працюючий, сильний бізнес, у якому працюють віддані справі люди.
 
(Оновлено 01.07.2015)