Адреса: вул. Свободи, 87, смт Білозерка
Білозерського району Херсонської області, 75000
Графік роботи: Понеділок - Четвер: 08:00 - 17:00.
П’ятниця: 08:00 - 15:45. Вихідні: Субота, Неділя 

тел.: (05547) 3-38-84
e-mail: bra-biloz@khoda.gov.ua

Громадянам, які хочуть оформити житлові субсидії

Оголошення
при управління соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує пряма  телефонна  лінія з питань оформлення субсидій на житлово-комунальні послуги 33-7-20 (в робочий час)
 
Підготуйтеся до зими вчасно та зручно: оформіть субсидію через Інтернет!
 
З наближенням холодів все більше жителів Херсонщини замислюється над вкрай актуальним питанням: як зекономити на опаленні власного житла. Для більшості з них чи не єдиним виходом із цієї непростої ситуації стає оформлення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. Тож все частіше виникають запитання, куди і як подати необхідні документи для отримання субсидії, де дізнатися про стан її призначення або перерахунку.
 Відвідування відповідних органів влади займає багато часу, викликає додаткові складнощі, особливо для людей з інвалідністю, громадян похилого віку або тих, які виховують маленьких дітей.
   Їм у пригоді стане система державних електронних послуг iGov (https://igov.org.ua), яка впроваджується за підтримки Херсонської обласної державної адміністрації. За допомогою цього Інтернет-порталу можна не тільки перевірити інформацію про стан нарахування субсидії (для цього необхідно перейти за посиланням: https://igov.org.ua/service/21/general та виконати прості інструкції), але й подати документи для її оформлення (https://igov.org.ua/service/654/general).
    Такі сучасні можливості, що значно спрощують життя громадян, доступні й нашим землякам. Зокрема, онлайн-послугою з отримання інформації про субсидію вже скористалися 588 жителів Херсонщини, а це другий показник серед усіх регіонів країни! Середня оцінка, яку вони виставили за якість та оперативність одержаної Інтернет-послуги, становить 4.15 бала за 5-бальною шкалою  (це знову ж таки другий результат по Україні!).
Звісно, така кількість користувачів не надто висока. Переважно цією послугою скористалися жителі міста Херсона, який одним із перших її запровадив. Проте віднедавна онлайн-сервіси iGov щодо оформлення субсидії та отримання інформації про її нарахування стали доступними в усіх районах нашої області. Завдяки підтримці місцевих органів влади, ЗМІ та громадськості все більше жителів Херсонщини дізнаються про нові прогресивні можливості, тож незабаром електронні державні послуги мають стати звичайним явищем для херсонців.
 

З 1 травня 2017 року діє оновлена програма житлових субсидій

   Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №300 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набрала чинності з 1 травня 2017 року, впроваджено оновлену програму житлових субсидій.

   З урахуванням прийнятих змін у травні поточного року органами соціального захисту населення буде проведено перепризначення субсидій на наступний 12-ти місячний термін, яка буде розрахована на неопалювальний сезон, а з жовтня – на новий опалювальний сезон.
   Сім'ям, які вже отримували субсидію повторно звертатися до органів соціального захисту населення та подавати документи не потрібно.
   Звертаємо увагу, що заяву і декларацію про доходи необхідно повторно подавати лише сім'ям, які:
   - орендують помешкання;
   - мають зміни у складі сім'ї (наприклад: хтось прописався чи виписався);
   - звертаються за отриманням субсидії на тверде паливо та скраплений газ;
   - виявили бажання отримувати субсидію за зареєстрованим місцем перебування.
 
ЧИ ВПЛИВАЄ НАЯВНІСТЬ ПРОСТРОЧЕНОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ З ОПЛАТИ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ НА ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ?

   Після закінчення строку отримання субсидії органи соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді.
   У разі отримання від організацій-надавачів житлово-комунальних послуг інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг субсидія на наступний строк не призначається, про що органи соціального захисту населення інформують особу.
   Субсидія буде призначена з дати закінчення дії попередньої субсидії, якщо протягом двох місяців з дати інформування про непризначення субсидії на наступний строк громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію.
   Зазначений строк може бути продовжений на підставі рішення райдержадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її створення) ради або комісії, яка ними утворюється, за наявності поважних причин.
 
ЗМІНЕНО ПІДХІД ЩОДО ВРАХУВАННЯ ДОХОДІВ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ

   До внесення змін субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховувалась виходячи з нарахованих особам доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, за попередній календарний рік.
   Відтепер субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається виходячи із середньомісячного сукупного доходу осіб без урахування податку з доходів фізичних осіб за чотири квартали, що передують місяцю,  з якого призначається субсидія, а субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.
   Під час здійснення розрахунку субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на наступний період у травні для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді, будуть враховані доходи за період з квітня попереднього року по березень поточного року, включно.
 
ОСОБЛИВОСТІ ВРАХУВАННЯ ДОХОДІВ НЕПРАЦЮЮЧИМ ПЕНСІОНЕРАМ

   У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який декларує відсутність в останньому місяці періоду, за який враховуються доходи, інших доходів, крім пенсії, до її середньомісячного сукупного доходу враховується розмір пенсії за такий місяць. Під час призначення субсидії на наступний період такій особі не враховуються її доходи у вигляді заробітної плати та доходи від підприємницької діяльності, якщо вона була непрацюючим пенсіонером на кінець періоду, за який враховуються доходи.
 
ДОПОВНЕНО ПЕРЕЛІК ДОХОДІВ, ЯКІ НЕ ВРАХОВУЮТЬСЯ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ

   З 1 травня поточного року при призначенні субсидії не враховується до доходу сім'ї державна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.
 
ВИЗНАЧЕНО ТЕРМІН ОПАЛЮВАЛЬНОГО ПЕРІОДУ ДЛЯ ДОМОГОСПОДАРСТВ З ІНДИВІДУАЛЬНИМ ОПАЛЕННЯМ

   Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до прийнятого рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то в опалювальний сезон 2017/2018рр. для сімей, які користуються індивідуальним опаленням, субсидія на послугу опалення буде нараховуватись з 16 жовтня до 15 квітня.
   Для тих же, хто користується централізованим опаленням, субсидія й надалі призначатиметься на період з 1 жовтня до 30 квітня та буде перераховуватись в залежності від прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про початок/закінчення опалювального періоду.
 
ЗБІЛЬШУЄТЬСЯ СОЦІАЛЬНА НОРМА ЖИТЛА ДЛЯ НЕПРАЦЕЗДАТНИХ ОСІБ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ

   Відтепер розмір субсидії для пенсіонерів, інвалідів та інших непрацездатних осіб буде більшою, адже соціальна норма для них збільшена майже в два рази.
   Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір субсидії, збільшується з 48,87 кв. м. (на одну особу) до 75 кв. м (на одну-дві особи).
 
МОЖЛИВІСТЬ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ ЗА ЗАРЕЄСТРОВАНИМ МІСЦЕМ ПЕРЕБУВАННЯ

   У разі реєстрації місця перебування особи субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення на строк, що не перевищує шести місяців з дати реєстрації місця перебування.
   На наступний строк субсидія призначається за особистим зверненням громадянина після продовження строку реєстрації місця перебування.
 
ПРО ЩО НЕОБХІДНО ПОВІДОМЛЯТИ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ШЛЯХОМ ПОДАННЯ ВІДПОВІДНИХ ДОКУМЕНТІВ?

   Протягом місяця отримувачі субсидії повинні повідомити управління соціального захисту населення, шляхом подання відповідних документів, про наступні зміни:
   - складу зареєстрованих у житлі (наприклад: хтось виписався чи прописався), у такому випадку подаються також нові заява і декларація;
   - соціального статусу членів сім'ї (наприклад: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером);
   - про здійснення одноразової покупки (оплати послуг), на суму яка перевищує 50 тисяч гривень;
   - набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого опалення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.
   Звертаємо увагу, що у разі свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення про вищевказані зміни сума надміру перерахованої субсидію повертається за вимогою управління соціального захисту населення, зокрема, шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах –надавачах житлово-комунальних послуг.
 
ПОВЕРНЕННЯ НЕВИКОРИСТАНОЇСУМИ СУБСИДІЙ ДО БЮДЖЕТУ

   Після закінчення опалювального сезону невикористана сума субсидії для відшкодування витрат на оплату послуги з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення, послуг з газо- та електропостачання для індивідуального опалення повертається підприємствами-надавачами такої послуги до бюджету в повному обсязі на підставі акта розрахунку загального обсягу невикористаних сум субсидії.
   При цьому передбачено монетизацію частини невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення. Виплата буде проведена у грошовому еквіваленті вартості (станом на 1 травня) зекономлених 100 кубів газу або 150 кіловат електроенергії, якщо цей ресурс використовується для опалення.
   На сьогоднішній день звертатися до органів соціального захисту населення не потрібно, на даний час розробляється детальний порядок реалізації вказаної норми.
   Суми невикористаної субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення будуть визначені організаціями-надавачами вказаних послуг в червні місяці.
   Інформацію про наявність економії кожен отримувач субсидії може відслідковувати у платіжних повідомленнях або шляхом звернення до організацій-надавачів послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення, якщо вони використовуються для опалення.
   Звертаємо увагу, що впродовж червня – липня поточного року в засобах масової інформації з цього питання будуть надані додаткові роз'яснення.

Мінсоцполітики: Субсидія оформлюється на фактичних, а не на всіх зареєстрованих мешканців житла 

Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидія – оформлюється, виходячи з кількості фактично проживаючих осіб із числа зареєстрованих мешканців житла. Про це в ході прямої телефонної лінії, що відбулася у 9 вересня 2016 року в Урядовому контактному центрі,  заявив Міністр соціальної політики Андрій Рева.
«Часто буває так, коли в квартирі чи будинку, де проживають батьки, зареєстровані  діти, які фактично там не проживають вже багато років. Зрозуміло, що їхній дохід до обчислення субсидії  ніякого відношення не має», - наголосив Андрій Рева.
У такому випадку, за словами Міністра, мешканець квартири при оформленні субсидії в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати  родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з субсидієотримувачем. Зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на Комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі. А також надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (довідка з місця роботи в іншому місці), (довідка про навчання в іншому місці, про перебування на лікуванні тощо).
«На підставі цієї заяви Управління соціального захисту спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора. Він, у свою чергу, приходить, перевіряє, складає акт. Далі в органі соціального захисту готують подання на Комісію. І Комісія приймає рішення: призначити субсидію, скажімо, не на п’ять чоловік, а,  на трьох. І це рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з  трьох замість п’яти членів родини», - пояснює Андрій Рева.
У Мінсоцполітики нагадують: механізм отримання субсидій у цьому сезоні значно спрощено. Для оформлення субсидії необхідно подати лише Заяву та Декларацію про доходи. Єдиною причиною відмови надання субсидії може бути одноразова покупка товару  більше, ніж на  50 тисяч гривень. І то не завжди. Бо, якщо обставини складаються таким чином, що сім’ї, скажімо, довелося продати більшу квартиру й купити меншу, а різницю потратити на лікування когось із членів родини, тоді Комісія може призначити субсидію. 
 

Зміни до порядку надання субсидії

Стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (далі – Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло
Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.
Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

Про період врахування доходу для призначення субсидії
Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.
Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії
Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:
- двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;
- трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,
- чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.
Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Стосовно терміну, на який призначається субсидія
Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.
Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.
Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік.
За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій
Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.
Таким чином, виробники/виконавці послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії (за виключенням еквіваленту вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, якщо вони використовуються на опалення, за цінами і тарифами станом на 01.05.2016) і скласти акт звіряння з органом соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії
Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.
Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

Постановою також передбачено:
можливість припинення субсидії якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру. 

Зміни до порядку надання пільг
 
Постановою внесено наступні зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї:
збільшено з 6 до 12 місяців період, на який визначається право осіб на отримання пільг (при цьому залишився незмінним термін, за який враховуються доходи, – 6 місяців, що передують місяцю, з якого визначається право);

доповнено перелік доходів, які враховуються при визначенні права особи на отримання пільг, допомогою по безробіттю та іншими виплатами, що здійснюються органами соціального страхування.
Не переглядається право осіб на отримання пільг, якщо не закінчився термін, на який визначено відповідне право. Для інших осіб, а також після закінчення терміну, на який було визначено право, визначається право на отримання пільг на наступні 12 місяців.
 
 
 
 
Начальник управління соціального
захисту населення Білозерської РДА                           Т.В.Самойлова
 
 
23.05.2016

 

Чутки і страхи про програму субсидій

 
Влітку люди переживали в очікуванні опалювального сезону - як будемо платити за тепло при таких цінах? Зараз вже понад 5 млн. сімей отримали субсидії. Держава забезпечила надійну та ефективну підтримку сім'ям, які не в змозі оплачувати високу вартість послуг. Але із впровадженням змін у програмі субсидій почали ширитись різноманітні чутки, однією з яких є наступна:
 
Якщо не використаєш весь обсяг газу (чи іншої послуги), доведеться повертати субсидію у кінці опалювального сезону
 
Розмір субсидії розраховується виходячи з об'ємів соціальної норми споживання, що визначена постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» незалежно від фактично спожитих обсягів природного газу чи інших комунальних послуг.
Фактичне споживання комунальних послуг домогосподарством відрізняється від нормативного, воно може бути більшим або меншим від соціальних норм споживання. Не потрібно «випалювати» весь обсяг природного газу, чи даремно використовувати інші комунальні послуги (холодну воду, електроенергію), на які надається субсидія.
Сума субсидії, яку органи соціального захисту населення переказують на  рахунки  виконавців/виробників комунальних послуг для оплати  їх вартості і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, може бути зарахована як оплата у майбутніх розрахункових періодах.
Зменшене споживання комунальних послуг жодним чином не вплине на розмір субсидії на наступний опалювальний період, оскільки вона розраховується виключно на основі соціальних норм споживання.
 
Ще раз наголошуємо, що споживати комунальні послуги економно – вигідно. Якщо не використаєте весь обсяг газу (чи іншої послуги), нічого повертати не потрібно, ви все рівно будете користуватись субсидією.   
 
Більше інформації про субсидії можете знайти тут: http://www.mdi.org.ua/805.
 
 
Голова Держенергоефективності                            Сергій Савчук

(Оновлено 05.01.2016)

 

Уряд України ухвалив низку рішень, спрямованих на спрощення нарахування субсидій, прозорості та гнучкості встановлення тарифів
У середу, 28 жовтня Прем’єр-міністр України повідомив про рішення Кабміну, за яким запроваджується механізм зміни застосування соціальної норми споживання газу. Встановлюється соціальна норма в розмірі 1200 кубометрів на весь опалювальний сезон (6 місяців). Це означає, що людина може сама визначати, скільки газу використовувати в рамках соціальної норми щомісяця протягом опалювального сезону.
Про це Арсеній Яценюк повідомив на зустрічі Прем’єр-міністра та членів Уряду з представниками пікетувальників під Будинком Уряду. На зустрічі були присутні члени Уряду від усіх політичних сил парламентської коаліції.
Також було прийнято рішення, що у лютому 2016 року буде здійснено контроль реальних витрат населенням газу для опалення та оцінено необхідність збільшення соціальної норми у випадку холодної зими.
Крім того, Глава Уряду підписав постанову, якою спрощує перерахування субсидій за житлово-комунальні послуги на зимовий період. Воно буде здійснюватися в автоматичному режимі без подання повторних заявок.
Урядом також вносяться зміни до порядку перерахунку вартості опалення підприємств ЖКГ, який буде проводитися в щомісячному режимі в залежності від зовнішніх температур, а не раз на півроку, як було раніше.
Прийнято також рішення, згідно з яким за результатами першого кварталу наступного року в залежності від ціни імпортованого газу та курсу національної валюти буде здійснено коригування ринкової ціни природнього газу.
Прем’єр-міністр України підписав зміни до постанови про встановлення державних соціальних стандартів в сфері житло-комунального обслуговування, яка передбачає встановлення коригуючихкоефіцієнтів для розрахунку витрат газу, електричної та теплової енергії на потреби опалення залежно від кількості поверхів будинків, нормативи користування послугами для централізованого опалення за умови обладнання житлових будинків приладами обліку теплової енергії, газопостачання за наявності за відсутності газових лічильників, електричною енергією для індивідуального опалення, диференційовано за періодами часу.
Арсеній Яценюк наголосив, що в Парламенті вже знаходяться два законопроекти – про прозорість нарахування тарифів і про НКРЕКП, який передбачає незалежність цього органу.

Мінсоцполітики дав відповіді на найпоширеніші запитання громадян щодо житлово-комунальних субсидій

 
1.Скільки часу відводиться чиновникам на розгляд питання – надавати чи ні конкретній людині субсидію? Час рахується з моменту відправки документів поштою, чи з дня отримання? Як я дізнаюся, чи надано мені субсидію?
Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом  десяти днів після подання заяви та отримання відомостей:
від організацій-надавачів послуг – про забезпеченість комунальними послугами, їх вартість;
від житлово-експлуатаційних організацій або інших органів, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а у сільській місцевості від сільських (селищних) рад – про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб;
від ДФС ,ПФУ – про доходи.
Після проведених розрахунків заявнику видається повідомлення про призначення житлової субсидії.
 
2.Прокоментуйте, чи вносити мобілізованого солдата в декларацію на субсидію? Мобілізований з січня 2015 року.
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
 
3. Люди побоюються, що дані про їхній майновий стан, які потрібно вказувати у деклараціях для отримання субсидій, будуть тим чи іншим чином використані проти них співробітниками Державної фіскальної служби. Чи планують органи соціального захисту обмінюватися інформацією про доходи і майно громадян з фіскалами, зокрема чи передаватимуть таку інформацію до ДФС?
На запит органу соціального захисту населення ДФС надає інформацію про доходи громадян. При цьому надання будь-якої інформації до ДФС не передбачено.
 
4. Я прописаний у квартирі один, але проживаю в ній з сім'єю. У такому разі в заяві на субсидію мені вказувати усіх членів сім'ї, чи тільки себе?
І ще одне запитання. Якщо я оформлю субсидію, а в майбутньому у мене зміниться на краще матеріальний стан – як я зможу відмовитися від субсидії?
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
При заповненні декларації слід надавати відомості про зареєстрованих осіб. Для відмови від призначення житлової субсидії необхідно звернутися до органу соціального захисту населення з заявою про відмову від участі в програмі житлових субсидій.
 
5. Чи можна оформлювати субсидію на житлову площу, де людина не зареєстрована, а лише є її власником і проживає там?
Житлова субсидія призначається за місцем реєстрації.
 
6. Яку суму доходу вписувати в декларацію? У роз'яснені сказано так: сума доходу мінус податок з доходів фізосіб. А чи враховувати єдинийсоцвнесок і військовий збір, а також пільгу, яку отримують при нарахуванні зарплати, і тільки після відмінусування якої вираховується податок з доходу фізосіб? Чи, може, в декларації писати суму доходу що отримана на руки?
Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік.
 
7. У квартирі фактично проживає дві людини, а дві мої доньки вже 10 років мешкають за кордоном. При оформленні субсидії (по-новому) вимагають відповідні довідки. Що робити? Я і моя мати – пенсіонери (отримуємо 1107 грн. та 1200 грн.).
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
 
8. Які дані в декларацію вносити фізичним особам підприємцям?
Доходи осіб, які займаються підприємницькою діяльністю, визначаються на підставі даних державних податкових адміністрацій. За відсутності цих даних - на підставі Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності протягом календарного року.
 
9. Я живу в квартирі моєї матері, живу окремо і самостійно сплачую всі послуги. Я тут прописана із дітьми, частина рахунків оформлена на мене, а частина – на матір. У квартирі, яка належить мені, проживає окремо мій дідусь, який там прописаний, і тут така сама ситуація: частина рахунків оформлена на нього, а частина на мене. При цьому кожен з нас хоче отримати субсидію. Як в такому разі заповнити заяву, щоб в УПтаСЗН не було причин для відмови?
Особові рахунки по сплаті всіх житлово-комунальних послуг мають бути відкриті на одну особу, яка зареєстрована у житловому приміщенні.
 
10. У будинку зареєстровані 4 особи, але реально проживають лише 2.
1) Чи потрібно разом з заявою та декларацією на отримання субсидії подавати якісь документи, які підтверджують відсутність цих двох осіб ?
2) Як називається цей документ ?
3) Хто має право (і обов’язок) його видавати ?
4) Чи може цей документ видати селищна рада ?
 Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішень районних держадміністрацій та виконавчих органів міських рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).
Таким чином, у Декларації має бути зазначено інформацію про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у Заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності засобів обліку комунальних послуг питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.
 

 

 
РЕФОРМА СИСТЕМИ НАДАННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ
  Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 року №106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» з 01 травня 2015 року вступає в дію нова система надання житлових  субсидій населенню.
  Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб).
  При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією.
  Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. 
  При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.
  Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії. 
  Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг.
  Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дорого вартісної покупки (на суму понад 50 тис. гривень):
- наявність у власності двох житлових приміщень;
- наявність у власності двох автомобілів;
- наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
- здача в найм житлового приміщення;
- здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
  Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період як раніше.
  Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).
 
  Порядок звернення за житловою субсидією
  1. Кому призначається субсидія. Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг. Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.
  2. Куди і як подаються документи. З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління праці та соціального захисту населення поштою. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
 
Перелік документів для призначення субсидії
- спрощена заява (за встановленою формою на 1 арк.);
- спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (за встановленою формою на 1 арк).
  Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.
  Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.
  При цьому, заборонятиметься вимагати від заявників інші документи, ніж передбачені Положенням про призначення житлових субсидій.
 
Термін призначення житлової субсидії
  Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначатиметься на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням.
  Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплачених податків.
  Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.
  Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформують про прийняте рішення громадян, які зверталися.
 
Посилення відповідальності заявника за надані відомості для призначення субсидії
  Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.
  У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.
  Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.
 
 
Строк отримання бланків по субсидіях на Херсонщині подовжений
До 15 квітня всі споживачі комунальних послуг  мали отримати поштою бланки на оформлення субсидій, але як зазначає директор департаменту соціального захисту населення Геннадій Причина: «Хочу звернутись до громадян,які не отримали документів до 15 квітня: не турбуйтесь, оскільки нові рахунки за квітень можуть приходити аж до 15 травня».
Тим не менше, в.о.  заступника голови облдержадміністрації Ігор Шепелєв запевнив, що  до 20 квітня вся робота, пов’язана з друком та розповсюдженням бланків на Херсонщині буде завершена».
Як було вирішено раніше, друком та розповсюдженням бланків мають опікуватись ті, хто надає комунальні послуги населенню. Наразі це обленерго, в області. На жаль перший друк бланків був виконаний з браком, тепер бланки мають передрукувати та розповсюдити знов.    Нагадаємо, що за спрощеною процедурою надання субсидій бланки, які можна отримати поштою, необхідно заповнити та надати до соціальних служб в області в районних адміністраціях. «Спрощена система полягає в тому, що бланки заповнюються просто без ніяких довідок та особливих документів, - підкреслив Ігор Шепелєв, а вже профільні служби   перевіряють правильність наданих даних. Якщо інформації бракує, можна звернутися за телефоном гарячої лінії, де в режимі он-лайн нададуть будь яку інформацію», - підкреслив він.
Ще раз нагадуємо, з заповненими бланками заяв та декларацій потрібно звернутись до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації. Також документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління праці та соціального захисту населення поштою.
Субсидії призначаються на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності даних які вносять у декларацію власних доходів, здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.
Якщо після звернення в районні державні адміністрації у вас залишились питання щодо правильності нарахування субсидії,  звертайтесь на «гарячу лінію» департаменту соціального захисту населення: (0552) 26-40-06.
Нагадаємо, 28 лютого 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 106, згідно з якою удосконалюються діючий порядок надання житлових субсидій. Відтепер призначення субсидій відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
 
Якщо не отримали бланки заяви і декларацію - не турбуйтесь
 «Якщо не отримали бланки заяви і декларацію - не турбуйтесь» зазначив директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.
Надання субсидій за спрощеною формою -  відповіді на головні запитання дає директор департаменту соціального захисту  населення  облдержадміністрації Геннадій Причина.
- Розкажіть про зміни в системі надання житлових субсидій – у чому вони полягають?
- По-перше,  у тому,  що значно спрощена система надання субсидій. Людина має  заповнити лише 2 документи - заяву і декларацію. Бланки заяви і декларацій надавачі комунальних послуг  доставляють безкоштовно всім споживачам цих послуг. Субсидії призначають на підставі задекларованих даних заявником у десятиденний термін. При цьому, достовірність даних  перевірятиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії.
Бланки заяви та декларації мешканці отримають або поштою, або їх принесуть представники надавачів комунальних послуг.
Особливістю  є те, що субсидії нараховуються і в опалювальний період, і в не опалювальний період,оскільки різні тарифи сьогодні передбачені державою. Можливі такі випадки, коли будуть нараховуватись субсидії і в опалювальний, і не в опалювальний період або, в залежності від доходів, тільки в опалювальний. І, також, субсидія буде призначатись не на півроку, як раніше, а на 12 місяців.
- Ми кажемо про спрощену процедуру – про що, насамперед йде мова?
- Ще раз звертаю увагу:  людина заповняє заяву і декларацію  - і більше нічого. Усі інші відомості,  які необхідні, ми будемо самі разом з тими організаціями, які надають послуги, уточнювати між собою.
Також хочу сказати громадянам, що є ще одна спрощена процедура:  ті, хто сьогодні уже отримує субсидію, їм не потрібно звертатись, ми їм автоматично будемо нараховувати субсидії за новими стандартами. 
            - А якщо у громадянина змінюється майновий стан або відбуваються інші зміни?
-  Якщо у людини змінюється майновий стан або склад сім’ї, виникають  інші обставини, які впливають на призначення субсидії, то у місячний строк треба попередити районні управління,  щоб були внесені зміни.
- Відтак, чи  ми можемо говорити про те, що  на субсидію, з підвищенням цін на комунальні послуги, мають право тепер більше людей,  що  змінився  чи розширився список громадян, які можуть розраховувати на субсидію?
- Так,список розширився, оскільки спрощено облік майнового стану для нарахування субсидій. Якщо раніше враховувався майновий стан, то зараз людина може мати дві квартири, два автомобілі, земельні ділянки і це не буде впливати на призначення субсидій. Єдине обмеження - це разова покупка більше, ніж на 50 тисяч гривень. Для нарахування субсидій береться інформація про доходи  за минулий рік.
 
- Скільки сімей отримували субсидії у Херсонській області раніше і скільком планується їх надати?
-  Кожного року субсидії отримували близько 30 тисяч сімей. Сьогодні потенційних споживачів послуг, які, наприклад, стоять на обліку  в обленерго – це  435 тисяч сімей. Звичайно, не всі вони можуть мати право на субсидію, це можна визначити тільки після обробки декларацій, але якщо навіть приблизно порахувати, то їх кількість може збільшитись у 4 рази, а може навіть і більше.
- Якщо говорити про розмір субсидії, то чи змінився  відсоток,  який сплачуватимете громадянин і від чого він залежить?
- В кожному окремому випадку це буде окрема сума, в залежності від того, які доходи задекларує громадянин – враховуватиметься  і заробітна плата,  і матеріальна допомога,  і все інше,  що обліковується через податкову інспекцію. Відзначу, що береться до уваги сума без врахування податків.
- Чи готові у районах до обробки даних, адже для цього потрібні  техніка, інтернет-мережа?
- Є доручення голови облдержадміністрації  головам районних держадміністрацій, головам міст переглянути матеріальну базу саме тих відділів,  які будуть займатись нарахуванням субсидій, з метою забезпечення сучасними комп’ютерами і фаховими керівниками.
Я знаю систему роботи, тому думаю, що   навіть з такою технікою що є, можна витримувати навантаження.  Але, звісно,  воно буде зростати і надалі нам буде потрібно переоснащуватися.
- Якщо у сім’ї є працездатні особи, люди, які не працюють,  як  у такому випадку будуть нараховуватись субсидії?
- У цьому випадку також передбачено нововведення. Буде враховуватись прожитковий мінімум, як дохід, але це не стосується студентів,  які не отримують стипендію.
- Якщо у приміщенні прописано кілька осіб, одна з цих осіб не проживає у помешканні, то чи можна тоді розраховувати на субсидію, не враховуючи її доходи?
- Можна, для цього береться довідка. Якщо людина прописана, наприклад, в Скадовську, а працює в Херсоні, то береться довідка з місця роботи і її не враховують
- Те,  що, люди,  які не довірились пошті,  прийдуть особисто для оформлення субсидії у відповідні органи,  може спровокувати появу черг. Ви, можливо, вже  відчули  це?
- Так, на жаль, з’явився деякий ажіотаж, з яким ми, певною мірою розібрались. Хочу заспокоїти громадян: не переживайте - ми встигнемо опрацювати ваші документи. Тим паче, що тим, хто вже отримує субсидії, вони автоматично зарахуються, тому  цим громадянам немає необхідності йти в управління і створювати черги.   Це буде більше стосуватись тих хто ще не отримував раніше субсидії, і хоче їх отримувати. Але немає такої необхідності приходити особисто в управління, направляйте документи поштою.
- Куди громадянам треба звертатися, якщо у них виникне така потреба?
- У  районні управління за місцем реєстрації - це єдиний орган, який займається нарахуванням субсидій. Також створені спеціальні комісії, які будуть розглядати різні випадки та визначатись - надати чи відмовити у субсидії.
- У якому випадку може бути припинене нарахування субсидій?
- У випадку, якщо при перевірці декларації ми визначаємо, що дані неправдиві,тоді припиняється виплата і та сума, яка була виплачена, в двократному розмірі повертається державі.
- У державному бюджеті закладено 25 мільярдів гривень на субсидії, є побоювання що їх усім, хто має право на отримання субсидій,   не вистачить? Чи чули ви такі думки, і як будете діяти у такому випадку?
- Я думаю, проблем таких не повинно бути, оскільки мова йде по  25 мільярдів гривень на сьогодні, а нарахування буде відбуватись у  2 етапи: до 15 квітня надаються документи і до 1 жовтня. Тобто, ми будемо вже в першому етапі бачити потрібну кількість коштів і якщо не буде вистачати, будуть вноситися зміни в бюджет, оскільки держава задекларувала те, що вона надасть допомогу громадянам.
- Чи відкриті  сьогодні «гарячі лінії», на які громадяни можуть звернутися за потреби?
- Так, сьогодні є такі «гарячі лінії» - вони відкриті  і в районних управліннях,  куди можна звернутися за консультацією . Є випадки, наприклад,  коли людина отримала заяву і декларацію і не може розібратись, як їх заповнити, тоді вона може прийти в районне управління соціального захисту їй нададуть допомогу. Навіть у надавачів комунальних послуг можна попросити допомоги щодо заповнення. У нашому департаменті відкрита «гаряча лінія»  26-40-06. Тому, якщо людина незадоволена і у неї виникли питання щодо правильності нарахування субсидій, вона може звернутись до нашого департаменту.
Також хочу звернутись до громадян, які не отримають документів до 15 квітня: не турбуйтесь, оскільки нові рахунки за квітень можуть приходити аж до 15 травня. Тож не переймайтесь - до 15 травня усі отримають бланки.  
Додатково пропонується врахувати наступні пропозиції
  1) у проекті постанови: для 1,1 мільйонів сімей, які сьогодні одержують субсидії (в опалювальний період 2014-2015 років) передбачити автоматичне призначення субсидій на новий термін без необхідності надання нового пакету документів та звернення до органів соціального захисту Додатково пропонується врахувати наступні пропозиції.
  2) у змінах до положення: пропонується надати право на оформлення субсидій особам, які орендують житло і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла.
  3) зміни до форми декларації: пропонується внести технічні зміни до форми декларації про доходи, виключивши дані щодо ступеню родинного зв'язку, та доповнивши даними щодо загальної площі житлового приміщення та типу житла (індивідуальний будинок або квартира). Це дозволить пришвидшити термін призначення субсидій: - площа житла дозволить відразу визначити соціальний норматив для нарахування субсидій; - тип будинку вливає на соціальну норму користування енергоносіями (різні коефіцієнти витрат енергоносіїв на опалення – для квартири цей коефіцієнт майже вдвічі менший ніж для індивідуального будинку).

 

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА  ДО ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ВІД 28.02.2015 РОКУ №106 "ПРО УДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ НАДАННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ"
  У зв’язку з підвищенням цін і тарифів на газ і електроенергію Урядом 28 лютого 2015 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про удосконалення порядку надання житлових субсидій” (далі – Постанова), якою з 01 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення житлових субсидій.
  Постановою передбачено наступне.
  Для призначення субсидії необхідно подати лише два документи – заяву про призначення житлової субсидії (далі – Заява) та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (далі – Декларація), форма яких спрощена (додається). Не подаються довідки про доходи зареєстрованих осіб, відповідна інформація зазначається у Декларації.
  Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначатиметься на підставі раніше поданих документів, без необхідності надання Заяви і Декларації.
  Субсидія призначатиметься на 12 місяців на підставі відомостей про доходи, які зазначено у Декларації, а на наступний період – без звернення, на підставі отриманої інформації про доходи від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, вищих навчальних закладів. При цьому у разі коли оплата послуг з централізованого опалення проводиться лише в опалювальний період або за двоставковим тарифом, або для індивідуального опалення використовується природний газ (електроенергія), розмір субсидії розраховується окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.
  Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік. Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року. У разі коли дохід заявника зменшився порівняно з попереднім календарним роком, житлова субсидія може бути призначена на підставі доходів за останні шість місяців за умови надання довідки до органу соціального захисту населення про доходи таких осіб за цей період.
  Для студентів денної форми навчання вищих навчальних закладів у разі відсутності доходів не враховуватиметься дохід на рівні прожиткового мінімуму.
  Для призначення житлової субсидії не має значення майновий стан сім’ї (наявність у володінні житлових приміщень, транспортних засобів, земельних ділянок, здача в оренду житлового приміщення тощо), крім купівлі майна або оплати послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень. У такому випадку субсидія може бути призначена на підставі рішення комісії.
  Скасовується необхідність обов’язкового працевлаштування працездатних членів сім’ї та перебування їх на обліку в центрі зайнятості (до розрахунку сукупного доходу прийматиметься дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
  Отримають право на субсидію особи, які проживають у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.
  Передбачено, що у разі якщо для опалення житлового приміщення одночасно використовується природний газ і електроенергія субсидія надаватиметься тільки на один вид палива
  Комісіям при місцевих органах виконавчої влади надано право:
- приймати рішення про надання субсидії одиноким непрацездатним громадянам на збільшену понад норму площу житла;
- визначати кількість осіб для розрахунку субсидії у випадках, коли окремі особи з числа зареєстрованих фактично не проживають у житловому приміщенні і споживання комунальних послуг обчислюється засобами обліку. Таким документом може бути довідка, що підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, а також довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні.
  Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.
  Сума субсидії, перерахована (виплачена) внаслідок подання громадянином  документів з недостовірними відомостями, повертається ним у подвійному розмірі.
  Зазначеною Постановою доручено Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством інфраструктури забезпечити до 15 квітня та до 01 листопада 2015 р. виготовлення підприємствами, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення, бланків Заяви та Декларації і доставку їх споживачам.

 

 
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ОКРЕМИХ НОРМ ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ВІД 28.02.2015 РОКУ №106 "ПРО УДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ НАДАННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ"
  Щодо термінів призначення субсидії
  Враховуючи, що опалювальний період може бути закінчений у березні, а новий порядок набуває чинності у травні, рекомендуємо наступне.
  Якщо громадянин за призначенням субсидії звернувся у квітні поточного року, необхідно призначати таким громадянам житлові субсидії з урахуванням норм, що передбачені Положенням у редакції, яка діє до 01.05.2015, тобто на 6 місяців. Після закінчення терміну дії субсидії таким особам субсидія може бути призначена на наступний період (12 місяців) без звернення громадян.
  Якщо громадянин за призначенням субсидії звернувся у травні поточного року, необхідно призначати таким громадянам житлові субсидії з урахуванням норм, що передбачені Положенням у редакції з 01.05.2015, тобто на 12 місяців, а на наступний період – без звернення. При цьому, враховуючи норму Положення щодо можливості призначення субсидії у разі підвищення нових цін і тарифів на житлово-комунальні послуги протягом трьох місяців з часу підвищення розміру платежів, субсидія може бути призначена таким особам з квітня поточного року.
  Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія у травні призначається без звернення, але, враховуючи підвищення цін і тарифів у квітні, – з квітня 2015 року.
  Якщо опалювальний період закінчується у квітні, особам, які отримували субсидію в опалювальний період 2014/2015 років, субсидія буде надаватися до квітня включно, а з травня буде призначена за новим порядком без звернення.
  Щодо періоду, за який будуть враховуватися доходи при призначенні субсидії
  Для визначення періоду, за який будуть враховуватися доходи при призначенні субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, необхідно керуватися датою, коли надійшло звернення за призначенням субсидії. Якщо звернення надійшло у І кварталі, доходи враховуються за перші три квартали попереднього року, якщо звернення надійшло в інший період – доходи за попередній календарний рік.
  Субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається на підставі доходів лише за попередній календарний рік (пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 „Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії”).
  Щодо періоду, за який обчислюються  доходи
  Для осіб, які не отримували субсидію в опалювальний період 2014/2015 років і звертаються у травні, субсидія розраховується на підставі відомостей про доходи, які зазначено у Декларації. Після отримання від Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду уточнених відомостей про доходи, розмір субсидії може бути переглянуто.
  У разі, коли в Декларації заявник не задекларував якийсь вид доходу, надання раніше призначеної субсидії припиняється, і сума субсидії має бути повернута ним за вимогою органу, що призначив субсидію, у подвійному розмірі.
  Щодо доходів, які враховуватимуться під час призначення субсидій
  До доходів враховуватимуться: заробітна плата, пенсія, допомога (крім її частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини), стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо.
  Щодо призначення субсидій комісіями
  За рішенням комісії субсидія призначається лише в наступних випадках:
- на збільшену понад норму площу житла непрацездатним особам, які проживають самі (відповідне рішення не переглядається до зміни обставин);
- особові рахунки відкриті на іншу особу;
- сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (будівництва, ремонту, мобільний зв’язок) на суму, яка перевищує 50 тисяч гривень;
- з урахуванням кількості фактично проживаючих осіб (за наявності засобів обліку послуг);
- державним соціальним інспектором з’ясовано, що сім’я має додаткові джерела для існування;
- індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але які сплачують послуги.
  Щодо дій у випадках повідомлення заявником про зміни
  Положенням визначено перелік випадків (змін), про які заявник інформує управління соціального захисту протягом місяця з часу їх настання (зміна складу осіб, які зареєстровані, їх соціального статусу, джерел доходу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень).
  Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни складу зареєстрованих осіб, переліку послуг субсидія має бути перепризначена на підставі звернення особи на новий період.
Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни джерел доходу, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень, то така інформація враховується при призначенні субсидії на наступний період, після закінчення терміну діючої.  
  Щодо особливостей врахування доходів
  Для студентів денної форми навчання вищих навчальних закладів та осіб, призваних на строкову військову службу, у разі відсутності доходів не враховуватиметься дохід на рівні прожиткового мінімуму.
  Пунктом 12 Положення визначено вичерпний перелік виплат та допомог (стипендія, допомоги при народженні (усиновленні) дитини, до досягнення дитиною трирічного віку, по догляду за інвалідом I групи або особою, яка досягла 80-річного віку, за дитиною-інвалідом віком до 18 років, інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, допомоги по безробіттю, а також компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги), для отримувачів яких під час визначення сукупного доходу будуть враховуватися фактичні розміри допомог.
  Якщо працездатна особа не має інших доходів, крім допомоги при народженні (усиновлені) дитини, вік якої від 3 до 6 років, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги малозабезпеченим сім’ям, і розмір такої допомоги менше прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, в дохід такої особи при призначенні субсидії враховується дохід на рівні прожиткового мінімум, встановлений для працездатних осіб. 

 

ІНСТРУКЦІЯ ПРО ПОРЯДОК ЗАПОВНЕННЯ БЛАНКУ ЗАЯВИ ПРО ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ
  1. Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла. При цьому, крім Заяви та Декларації, заборонено вимагати від громадян інші документи, довідки тощо.
  2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.
  3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
  4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:
- на оплату житлово-комунальних послуг;
- на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення).
Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.
  5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:
1) у графі „Номер особового рахунку” – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
2) у графі „Найменування організації, що надає послуги” – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
3) у графі „Примітки” зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: „є лічильник”або „немає лічильника”.
  6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.
  Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:
- заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;
- особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;
- сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (навчання, будівництва, ремонту, мобільний зв’язок) на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень
7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.

 

ІНСТРУКЦІЯ ПРО ПОРЯДОК ЗАПОВНЕННЯ БЛАНКУ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ДОХОДИ І ВИТРАТИ ОСІБ, ЯКІ ЗВЕРНУЛИСЯ ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ
  Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг.
У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.
  У розділі І:
  У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).
  У позиції 2 необхідно зазначити загальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.
  У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, дати народження, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
  У розділі ІІ заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога (крім її частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини), стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року) без урахування податку з доходів фізичних осіб. У графі „Джерело доходу” – назва установи, організації, підприємства, де отримується дохід.
  У розділі ІІІ вказується інформація про особу, яка здійснила одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.
Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.

Форма Заяви про призначення житлової субсидії

Форма Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

(Оновлено 02.04.2015)