Адреса: вул. Свободи, 87, смт Білозерка
Білозерського району Херсонської області, 75000
Графік роботи: Понеділок - Четвер: 08:00 - 17:00.
П’ятниця: 08:00 - 15:45. Вихідні: Субота, Неділя 

тел.: (05547) 3-38-84
e-mail: bra-biloz@khoda.gov.ua

ПФУ роз’яснює

 
Моїй бабусі пенсію приносить поштарка. Однак наразі вона захворіла та перебуває в пансіонаті. Скільки часу вона там пробуде невідомо. Як можна в такому випадку отримувати пенсію?
 
Відповідно до статті 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон), пенсія виплачується щомісяця з 4 по 25 число місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі. Виплата здійснюється за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України поштою або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок.
Пенсія може бути виплачена особисто пенсіонеру, його законному представнику або за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначається законом.
Пунктом 1.5. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.12.2005 № 1566/11846 (далі – Порядок), встановлено, зокрема, що заява про виплату пенсії за довіреністю, термін дії якої більше одного року, - через кожний рік дії такої довіреності тощо, подається пенсіонером особисто або його законним представником до органу, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії.
Виплата пенсії за рішенням територіальних органів Пенсійного фонду припиняється, зокрема, у разі неотримання призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд (стаття 49 Закону).
Обрання способу доставки пенсійних коштів (через пошту чи банк) здійснюється пенсіонером самостійно. Зарахування сум пенсій на рахунок пенсіонера в установі банку провадиться органами Пенсійного фонду виключно на підставі заяви пенсіонера.
Таким чином, продовження виплати пенсії через пошту можливе, якщо Ваша бабуся оформить відповідне доручення. Нарахування пенсії на банківський рахунок можливе у разі відкриття рахунку та за заявою бабусі.
Обрати спосіб подальшого отримання виплати пенсії має сама бабуся-пенсіонерка.
Водночас, слід враховувати, що у разі перебування пенсіонера на повному державному утриманні у пансіонаті, йому виплачується 25 відсотків призначеної пенсії.
Частина пенсії, що залишилася після виплати суми пенсії пенсіонеру перераховується до установи (закладу), де пенсіонер перебуває на повному державному утриманні, за його особистою заявою. Зазначені кошти зараховуються на банківські рахунки цих установ.
Якщо в пансіонаті Ваша бабуся зарахована на повне державне утримання, то їй належить 25 відсотків призначеної пенсії.
 
Актуальні питання, з якими звертаються особи, вимушені переселитися з Донецької або Луганської областей   1. Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?
Перше, що необхідно зробити, - стати на облік як внутрішньо переміщена особа в органі соціального захисту населення за місцем тимчасового перебування.
Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, ця особа або її законний представник заповнює заяву, згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно доЗакону України "Про захист персональних даних".Разом із заявою особа пред’являє:
- документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини;
- за наявності - документ, що підтверджує факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними в статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (документ, що підтверджує громадянство України, посвідчує особу чи її спеціальний статус, із відміткою про реєстрацію місця проживання, військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, довідка з місця навчання, документ про освіту тощо).
У разі подання заяви законним представником внутрішньо переміщеної особи додатково пред'являються:
- документ, що посвідчує особу законного представника та підтверджує громадянство України;
- документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).
Друге: для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання після отримання довідки необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований як внутрішньо переміщена особа та фактично перебуває (проживає).
До органу Пенсійного фонду України внутрішньо переміщена особа має надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ "Ощадбанк" або письмова заява про перерахування пенсії через ПАТ "Укрпошта" (для осіб з інвалідністю I групи та осіб, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги).
Орган Пенсійного фонду України складає та направляє до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення списки осіб, які звернулись за призначенням (відновленням) пенсій для розгляду на Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворених районними, районними у мм. Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад.
Орган Пенсійного фонду України призначає (відновлює) пенсію на підставі рішення Комісії.
 2. Якщо пенсіонер з 2014 року отримував пенсію на підконтрольній території, чи потрібно йому надати до управління Пенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?
Такому пенсіонеру виплата пенсії проводилась до 01.02.2015 без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Для поновлення виплати пенсії, припиненої з 01.02.2015 у зв’язку з відсутністю реєстрації як внутрішньо переміщена особа, пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.
3. Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення ?
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому числі, що підтверджують особу та її статус, до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.
Внутрішньо переміщеним особам, які отримували пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.
Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу Фонду.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2016 № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.
Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись до управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на обліку внутрішньо переміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.
Водночас, соціальні виплати особам з інвалідністю I групи та особам, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, за їх письмовими заявами до територіального управління Пенсійного фонду можуть проводитись публічним акціонерним товариством «Укрпошта» з доставкою додому за фактичним місцем проживання/перебування таких осіб.
Такими особами додатково до заяви про переведення виплати пенсії за місцем проживання додається довідка про встановлення І групи інвалідності (за відсутності такої інформації в електронній пенсійній справі) або висновок ЛКК, що особа не здатна до самообслуговування і потребує постійної сторонньої допомоги.
 
 4. Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?
 Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).
Це передбачено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846.
 
 5. Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України в районі проведення антитерористичної операції?
Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.
До заяви про виплату допомоги на поховання необхідно надати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України у порядку, визначеному чинним законодавством щодо проведення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявника.   Білозерський відділ обслуговування громадян ПФУ