Адреса: вул. Свободи, 87, смт Білозерка
Білозерського району Херсонської області, 75000
Графік роботи: Понеділок - Четвер: 08:00 - 17:00.
П’ятниця: 08:00 - 15:45. Вихідні: Субота, Неділя 

тел.: (05547) 3-38-84
e-mail: rda-biloz@khoda.gov.ua

Монетизація пільгового перевезення

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. №197 затверджено Порядок надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських та міжміських маршрутах. Документом передбачається надання замість пільг компенсації, розмір якої щорічно затверджується обласними, міськими адміністраціями на відповідний рік.
Постановою Кабміну передбачено, що порядок монетизації пільг поширюється на пенсіонерів за віком та наступні категорії громадян:

  1. осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, відповідно до статті 20 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  2. учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 2, відповідно до статті 21 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  3. дітей віком від шести років, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, відповідно до статті 30 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  4. учасників бойових дій відповідно до статті 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
  5. осіб, які отримали інвалідність внаслідок війни, відповідно до статті 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
  6. дітей віком від шести років з багатодітних сімей відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону дитинства”;
  7. ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Держспецзв’язку відповідно до статті 6 Закону України “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист”;
  8. батьків військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти під час проходження військової служби, відповідно до статті 14 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”;
  9. осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю віком від шести років та осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю, відповідно до статті 38-1 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”;
  10. реабілітованих осіб, які отримали інвалідність внаслідок репресій або є пенсіонерами, відповідно до статті 6 Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”.

Крім того, в постанові йдеться, що органи місцевої влади можуть самі додавати категорії громадян, яким будуть виплачувати компенсації. Якщо людина має право на пільгу за двома або більше категоріями, то йому доведеться вибрати одну, по якій він буде отримувати виплату. Розмір отриманої щомісячної готівкової виплати не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.
Усі питання щодо монетизації транспортних пільг будуть вирішувати місцеві органи влади. Минулого року були внесені зміни до Бюджетного кодексу, де місцевій владі надане право вирішувати, в якому саме вигляді будуть надаватися транспортні пільги — готівковій чи безготівковій формі. Отже, всі питання фінансового забезпечення та виду транспортних пільг вирішуватимуть територіальні громади.
Місцева влада може ухвалити рішення не проводити монетизацію пільг і залишити фінансування пільг у колишньому вигляді — в безготівковому. Проведення монетизації транспортних пільг — це можливість, але не обов’язок місцевої влади.